Rabu, Jun 27, 2012

Allahyarham Mazlan Sairi

http://www.medic.upm.edu.my/staf/pads.html
 Dulu semalam aku dihubungi teman Haridan Radzi daripada Kajang menyatakan teman setugas Mazlan ketika kami sama sama bertugas di Fakulti Kejuruteraan, UPM telah dimasukkan ke wad ICU Hospital Serdang kerana serangan jantung. Aku difahamkan beliau belum pernah mengalami keadaan sedemikian sebelum ini. Dari kejauhan daerah sini Seri Iskandar aku mendoakan semoga beliau disembuhkan segera dan dipermudahkan segala galanya.

Tidak sampai 24 jam daripada panggilan itu, pagi ini 27 jun 2012 aku mendapat SMS daripada Atan menyatakan temanku Mazlan telah kembali kerahmatullah.

Ketika aku meninggalkan UPM allayarham masih bertugas di Fakulti Kejuruteraan UPM. Walaubagaimanapun ketika beliau meninggal beliau telah dipindahkan ke fakulti lain.

Jenazahnya telah dibawa pulang ke kampungnya di Banting dan disemadikan di sana. Aku tidak dapat sama untuk memberikan penghormatan terakhir, walau bagaimanapun aku pernah berkunjung ke kampungnya dahulu ketika beliau mendirikan rumah tangga. Semoga keluarga yang ditinggalkannya diberikan kekuatan oleh Allah untuk mengharungi dugaan yang berat ini. Semoga rohnya dicucuri rahmat oleh Allah.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan