Khamis, Ogos 02, 2012

Imam Muda Gaza, Palestin

Melalui radio kereta aku dengar Pertubuhan Aqsa Sharif ada membawa 4 orang imam dari Palestine untuk menjelajahi serta mengutip derma ke masjid masjid di Malaysia. Tanpa meletakkan sebarang harapan antara mereka akan singgah di tempat aku, maka cerita dari corong radio tersebut tenggelam begitu sahaja.

Malam isnin lepas aku agak lewat sampai ke masjid maka aku cuma dapat solat dalam kumpulan saf belakang sahaja. Walaupun dalam bulan Ramadhan ini ramai imam imam bertugas dikalangan pelajar pelajar arab di masjid UTP, tetapi imam solat isya kali ini aku dapati agak berbeza daripada biasa walaupun bacaannya ada slanga arab juga. Tidak dapat diterjemahkan dengan bahasa, cuma apa yang aku boleh dikatakan, sungguh seronok, sedap dan syahdu.

Kelmarin aku dapat jawapan siapakah yang mengimamkan solat tempohari. Saya ingin mengajak para pembaca agar jangan melepaskan peluang sekiranya para imam ini berkunjung ke tempat anda. Bagi yang telah dapat bersama mereka sebelum ini pasti dapat menggambarkan akan apa yang aku nyatakan.


Untuk mengetahu jadual senarai lokasi imam imam yang lain sila dapatkan di sini.  Semoga kehadiran mereka di Malaysia mencapai hasrat yang diimpikan.

2 ulasan:

  1. Salam Tuan,
    Terima Kasih atas info...
    Kehadiran mereka sngt dialu-alukan...
    Kesempatan utk mendengar alunan ayat-ayat suci dari mereka yg sedang diuji oleh Allah...

    BalasPadam
    Balasan
    1. Salam TN

      masih lagi sempat utk bersama mereka.

      Padam